MANIFESTO DE APOIO Á MINA DE PENOUTA

A Mesa para o Desenvolvemento Renovable e Industrial de Galicia (MDRIG) quere expresar publicamente o seu apoio á mina de Penouta, en Viana do Bolo, logo da paralización da súa actividade por unha suspensión cautelar do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia. A MDRIG manifesta a súa solidariedade cos traballadores afectados, así como con toda a comarca.

A explotación leva dous anos funcionando cos permisos regulamentarios, ademais de contar cunha declaración de impacto ambiental (DIA) favorable que se tramitou durante os anos 2020-21; é dicir, posúe todas as garantías ambientais. É un exemplo de boas prácticas.

Traballadores, empresa, organizacións sindicais, asociacións sectoriais, colexios profesionais, veciños e autoridades locais están unidos, sen fisuras, na defensa da mina. Así o teñen manifestado publicamente e declaran a súa enorme preocupación pola decisión de paralización dunha mina que superou todos os procedementos administrativos.  Tal como declararon, queren traballar e “non emigrar”.

A nosa Mesa para o Desenvolvemento Renovable e Industrial de Galicia súmase ás demandas e reivindicacións de todas as persoas implicadas, directa e indirectamente. Estamos ante unha resolución xudicial que só valora unha parte e co único argumento de que a actividade da mina pode modificar o entorno, algo que é intrínseco a toda actividade humana. O que hai que ter en conta non é a modificación da contorna, senón a esixente tramitación administrativa que inclúe todas as garantías ambientais que marca a lei para a protección do medio ambiente. Estamos, por tanto, ante unha situación incomprensible, que xera unha enorme inseguridade xurídica, como xa sucede con outros proxectos decisivos para o avance industrial de Galicia.

A mina de Penouta é a única industria relevante nunha comarca envellecida, onde o sector primario non ten peso económico suficiente. Xera traballo estable para 129 persoas, a gran maioría da zona, e beneficia a outras empresas auxiliares. O consumo desas 129 familias alimenta os comercios e a hostalaría, estendendo a cadea de valor.

Ademais, a súa produción de materiais imprescindibles para móbiles e pantallas dixitais é clave no mercado europeo, outorgándolle á mina un longo horizonte sostible e frutífero, que permitirá o mantemento da vida en mellores condicións ao tempo que achega ferramentas para evitar o deterioro económico se poboacional deste territorio da Galicia interior.

Ademais do noso apoio e respaldo á explotación de Penouta, a Mesa lembra que está en xogo o futuro da comarca, igual que o desenvolvemento industrial e enerxético de Galicia. Non podemos quedar nas mans de asociación que negan de xeito sistemático calquera desenvolvemento que vaia encamiñado cara ao progreso sostible, autóctono e viable.

Asociación Eólica de Galicia (EGA)

Asociación de Industrias del Metal y Tecnologías Asociadas de Galicia (ASIME)

Clúster de Enerxías Renovables de Galicia (CLUERGAL)

Comisións Obreiras Industria de Galicia (C.C.O.O Industria de Galicia)